
Van Porsche en MTV naar je kast: Nederlandse kunstenaars lanceren wearable art met Maison Maniac
De zomer staat keihard op de deur te bonken en als er één ding is dat elke moderne man wil, is het wel stijlvol voor de dag komen. Stijlvol wordt vaak gezien als een driedelig maatpak in grijstinten, maar daar brengen de mannen van kunstcollectief AAAFRESH123 graag verandering in. Hun exclusieve kunstwerken worden nu vertaald naar een modelabel dat draait om Maniacism: een kunststroming die de chaos van het informatie-overloadtijdperk vangt.
Na gewerkt te hebben met automerk Porsche, muziekfestival No Art, entertainmentzender MTV en de Bibian Mentel Foundation, is het tijd om hun drive voor grenzeloze creativiteit naar een nog hoger level te tillen. De reden voor deze nieuwe en bijzondere kledinglijn, Maison Maniac by AAAFRESH123, is eigenlijk heel simpel. De kunstenaars van willen iets maken dat opvalt in een visuele wereld. Iedereen schreeuwt om aandacht, vaak op dezelfde manier. Met hun ruwe en gevoelige kunststijl geven ze daar een eigen antwoord op. Ze noemen dit Maniacism. Het is het omarmen van visuele chaos. Daarbij vertalen ze deze rommelige overload aan informatie naar krachtige, betekenisvolle en authentieke beeldtaal.
Mocht je nu al enthousiast zijn en kijken wat Maison Maniac by AAAFRESH123 allemaal te bieden heeft? Check dan hier de website van het nieuwe Nederlandse designermerk Maison Maniac!

Maison Maniac: wearable art voor moderne mannen
In de Hollywood-kaskraker A Bronx Tale zei Robert De Niro ooit: “The saddest thing is life is wasted talent.” De mannen van AAAFRESH123 moeten deze film dan ook wel gezien hebben. Met hun kunst veroveren ze al jarenlang vanuit thuisbasis Rotterdam de wereld. Deze creatieve verovering is nu niet meer alleen op canvas uitgebeeld. Het is ook op katoen verwerkt. Met het eigen kledinglabel, Maison Maniac by AAAFRESH123, wordt exclusieve kunst draagbaar en hoeft deze niet enkel aan de muur te hangen. Kunst is volgens AAA eindeloos en de bijbehorende creativiteit is nu verfijnd in twee kledinglijnen: Maison Libre en Maison Élite.
Op de T-shirts van biologisch katoen zijn de originele en bekende schilderingen van AAAFRESH123 tot leven gebracht. Elk kwartaal verschijnt er bij het merk een nieuwe capsulecollectie waarin elke keer vier nieuwe ontwerpen worden gepresenteerd. De kledingstukken drukken het DNA van AAA en bijbehorende collectief nu fysiek uit.
Maison Libre
Maison Libre, ofwel het huis van de vrijheid, is de lijn van het kledingmerk waarin momentopnames van een schilderij losgemaakt worden uit een geheel. Deze worden als losse piece bedrukt op een T-shirt. Net als bij de exclusievere Maison Élite lijn, is deze slechts voor korte tijd verkrijgbaar. Volgens AAA is deze lijn precies voor de man “die leeft in het nu”. Hij is niet altijd gefocust op het geheel, maar óók de kleine dingen die het leven kleur geven. Verder is het belangrijk om te weten dat alle tees gemaakt zijn van biologisch katoen. Ze zijn voorzien van het GOTS-keurmerk, de strengste standaard voor duurzame textielproductie wereldwijd.

Maison Élite
Als je nog iets uniekers wil dan alleen één momentopname van een kunstwerk, kies je voor Maison Élite. In deze designerlijn van AAA zijn de T-shirts genummerd en worden deze verzonden als exclusief verzamelobject. Deze lijn is gericht op de liefhebbers van betekenisvolle mode en kunst. Of, zoals ze het zelf zeggen: “Gemaakt met oog voor detail, gedragen met gevoel.” Bij deze capsulecollectie zijn de volledige kunstwerken – die normaliter aan de muur hangen – op de tees gedrukt. De wearable art voor mannen – en natuurlijk ook vrouwen – is zeer exclusief en verschijnt in oplages van maximaal 50 stuks. Deze wordt nooit herhaald. Maison Maniac by AAAFRESH123 vertegenwoordigt dus zowel unieke kunst als unieke mode.

Maison Maniac is kunst die niet aan de muur hangt, maar door de binnenstad dwaalt. Het is gemaakt voor moderne mannen die deel willen zijn van een visuele revolutie. De eerste releases van bovenstaande kledinglijnen staan nu online en te bestellen op www.maisonmaniac.com
Dit artikel is in samenwerking Maison Maniac