
Nederlandse Netflix-film meer dan 15 miljoen keer bekeken in één week, ondanks lage scores
Netflix heeft, kijkend naar de streams, weer een nieuwe hit te pakken. iHostage, de film over de gijzeling in een Apple Store in Amsterdam, is wereldwijd in een week tijd meer dan 15 miljoen keer bekeken. Daarmee staat de film bovenaan als de best bekeken productie van de afgelopen week.
Gijzeling bij Apple Store in Amsterdam
De film iHostage gaat over Abdel Rahman Akkad, een destijds 27-jarige man, die in Amsterdam een Apple Store bestormd. Gewapend en al eiste hij € 200.000.000 losgeld in de vorm van cryptocurrency. Meer dan vijf uur lang hield hij mensen gegijzeld. De gebeurtenis vond plaats op 22 februari 2022.
Een Bulgaarse toerist werd urenlang onder schot gehouden. Zwaarbewapend en met bomvest wilde de Syrier geld zien. Urenlang werd er onderhandeld om de schade zo klein mogelijk te houden. Tientallen mensen waren in het gebouw, maar uiteindelijk overleed alleen de Syrier. Hij kreeg water aangeboden, gebruikte de Bulgaarse toerist als schild, maar toen de Bulgaar wegrende, reed een politievoertuig Akkad aan.
iHostage: veel weergaven, slechte reviews over de film
De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal, maar gebruikt enkele creatieve opvullingen. Alle gebeurtenissen, zoals hierboven beschreven, zijn in de film verwerkt. De film, 102 minuten durend, is een enorme kijkcijferhit op Netflix.
Wereldwijd werd iHostage afgelopen week meer dan 15 miljoen keer bekeken. Het betekende dat de film over het Nederlandse drama de best bekeken productie van die week was. Toch zijn kijkers niet tevreden: IMDb beoordeelt de film met een 5,7 en Rotten Tomatoes schaalt de film wel heel laag in met een percentage van negentien procent op de popcornmeter.
Benieuwd naar de film? Bekijk hieronder de trailer. Netflix is bezig met een Nederlandse versie van Love is Blind. Singles kunnen zich nu aanmelden.