Hoe groeide Alo Yoga uit tot een enorm succes?

Toen Danny Harris en Marco DeGeorge het sportkledingmerk Alo Yoga lanceerden, hadden ze geen idee dat ze er ooit steenrijk mee zouden worden. De heren begonnen immers erg klein, met een focus op yogastudio’s in Los Angeles. Binnen een jaar hing hun collectie echter in honderden studio’s, omdat de combinatie van technische kwaliteit en modern design direct aansloeg bij het grote publiek. De kledingstukken van Alo Yoga wisten zich bovendien op positieve wijze te onderscheiden dankzij de unieke stijl. Voorheen was yogakleding namelijk vooral functioneel, waarbij er qua esthetiek behoorlijk werd ingeleverd.

Het merk groeide al met al snel uit tot een van de grootste verkopers van yogakleding in Amerika en werd uiteindelijk zelfs ontdekt door beroemdheden en influencers. Tja, dan gaat het natuurlijk hard. Vooral toen modellen en sterren als Kendall Jenner de kleding gingen dragen, kreeg Alo Yoga een boost waar je u tegen zegt. Mede hierdoor wist het in Amerika bevestigde bedrijf een omzet van maar liefst $ 1 miljard te realiseren in 2022.

Lees ook: Het succesverhaal van het Liquid Death: in slechts 7 jaar € 1,3 miljard waard

Hoogwaardige stoffen en grote productieaantallen

Voor het succes van Alo Yoga, zetten Danny Harris en Marco DeGeorge zich jarenlang in voor het merk Color Image Apparel. Daardoor wisten ze als geen ander hoe ze hoogwaardige stoffen moesten inkopen en welke fabrieken betrouwbaar waren. Terwijl veel concurrerende merken moeten inleveren op kwaliteit of productieaantallen, liepen deze ondernemers dus niet tegen deze problemen aan. Het leverde niet alleen tevreden klanten op, maar ook een bijzondere goede reputatie. De klanten van Alo Yoga zullen namelijk zeggen dat het Amerikaanse sportkledingmerk zowel betrouwbaar als kwalitatief is.

Van angst en stress naar een miljardenvermogen

Anno 2025 is Alo Yoga uitgegroeid tot een van de meest waardevolle sport- en lifestylemerken ter wereld. Het moederbedrijf Color Image Apparel wordt op dit moment gewaardeerd op ongeveer $ 10 miljard en zoekt investeerders die willen bijdragen aan nóg meer groei. De kleding wordt reeds verkocht in tientallen landen en gedragen door miljoenen mensen, maar kennelijk hebben Danny Harris en Marco DeGeorge nog veel grotere plannen. Hoewel de heren aan het begin van hun ondernemerscarrière uitermate veel last hadden van angst en stress, hoeven ze zich inmiddels dus heus geen zorgen meer te maken over geldzaken. Geef dus nooit op mannen!

▼ scroll verder ▼

Meer ondernemersverhalen lezen? Lees ook: Het succesverhaal van de mannen achter het ijsmerk Ben & Jerry’s: van € 11.500 naar € 326.000.000