
Het succesverhaal van het Liquid Death: in slechts 7 jaar € 1,3 miljard waard
Hoewel je zou verwachten dat er voor water in een blikje geen enorme markt is, bewijst het Amerikaanse waterbedrijf Liquid Death wel degelijk het tegendeel. De oprichter van deze onderneming, Mike Cessario genaamd, kwam er namelijk al snel achter dat het inblikken van water (en water met een smaakje) tot een groot financieel succes kan leiden. Liquid Death, dat zich van de concurrentie weet te onderscheiden door middel van speelse marketing, werd vorig jaar immers gewaardeerd op een indrukwekkende 1,3 miljard euro. Wij zochten uit hoe Mike Cessario zijn vermogen bij elkaar heeft geharkt en vertellen jou het succesverhaal van Liquid Death.
Het succesverhaal van waterbedrijf Liquid Death
Liquid Death is een relatief jonge onderneming, want Mike Cessario zette het bedrijf slechts zeven jaar geleden op poten. Voordat de eerste blikken van het waterbedrijf in de schappen kwam te liggen, produceerde de Amerikaan een videoadvertentie voor het ingeblikte water. Dit filmpje werd maar liefst drie miljoen keer bekeken en het aantal volgers op social media stroomde binnen. De lancering van de eerste blikken van Liquid Death kon daarom niet langer op zich wachten. Een jaar nadat Cessario deze blikken aan consumenten verkocht via zijn eigen website, sloot hij een deal met Whole Foods Market in Amerika. Wegens imponerende verkoopcijfers kon het bedrijf al snel uitbreiden naar grotere supermarktketens, waarna Liquid Death werd gewaardeerd op maar liefst 485 miljoen euro. De groei van het waterbedrijf werd echter zo gestaag doorgezet, dat deze waarde binnen enkele maanden alweer steeg naar 645,5 miljoen euro. Bizar.
Wat is het vermogen van oprichter Mike Cessario?
Hoewel Mike Cessario aanvankelijk enkel normaal ingeblikt water verkocht, begon zijn bedrijf zich ook bezig te houden met de ontwikkeling van bruiswater en diverse smaken ijsthee. Bovendien stak Liquid Death een groot deel van zijn omzet in de verbetering van de marketingstrategie. Hierdoor wist het waterbedrijf wereldwijde bekendheid te vergaren door middel van de slogan “vermoord je dorst met Liquid Death” en “dood het plastic”. De producten van Mike Cessario zijn immers uitermate duurzaam, omdat het water louter wordt verkocht in recyclebare aluminium blikjes. Hierdoor vergt het weinig moeite om de blikken in de schappen van grote supermarkten te krijgen. Iedere keten wil immers vooruitstrevend overkomen als het gaat om duurzaamheid en milieuvriendelijkheid.
Dit bericht op Instagram bekijken
Vorig jaar wist Liquid Death een imposante mijlpaal te bereiken door een waardering van bijna 1,3 miljard euro te realiseren. Dat betekent echter niet dat het vermogen van Mike Cessario exact gelijk is aan dit bedrag. Hij deelt de aandelen immers met een tweetal mede-directeurs, waardoor zijn eigen vermogen op dit moment wordt geschat op maar liefst 645 miljoen euro. Hoewel hij dus nog geen miljardair is, hoeft hij zich om financiële zaken beslist geen zorgen meer te maken. Tja, een halve liter Liquid Death is al snel 3 euro, wat aanzienlijk duurder is dan drinkwater uit de kraan.