Direct naar content
Willem de Bruin in de campagne van Salon d'Homme
Afbeelding: Salon d' Homme

Willem de Bruin over skincare: ‘Simpel en haalbaar, net als tandenpoetsen’

Artiest Willem de Bruin is het gezicht van de nieuwe campagne van skincare studio Salon d’Homme. Met deze samenwerking wil Salon d’Homme een belangrijke stap zetten richting een nieuwe standaard: huidverzorging als vanzelfsprekend onderdeel van het dagelijks leven van de moderne man. De campagne laat zien dat een gezonde huid geen extra last hoeft te zijn, maar juist simpel, doeltreffend en haalbaar is (net als tandenpoetsen).

Door Timo Coolen

Simpel, doeltreffend en haalbaar 

Willem, bekend van The Opposites en zijn solocarrière, heeft een druk en creatief leven. Lange nachten in de studio, shows, reizen én het vaderschap hebben allemaal invloed op zijn huid. Al sinds zijn jeugd kampt hij met psoriasis. 

“Op een gegeven moment heb ik de keuze gemaakt; het is tijd om beter voor mezelf te zorgen”, zegt Willem in de campagnevideo. “Sporten, beter eten én iets vinden dat ook mijn huid helpt.” 

Salon d’Homme

Wat hem helpt? Juist de eenvoud: “Af en toe een behandeling, wat guidance, basic skincare routine. Simpel en haalbaar; net als tandenpoetsen.” 

Een routine die werkt

Salon d’Homme wil met deze campagne mannen helpen om skincare als iets vanzelfsprekends te gaan zien. Niet als luxe, maar als essentieel onderdeel van een gezond leven. “Vanaf het begin is het onze missie geweest om mannen bewust te maken van het belang van huidverzorging”, zegt oprichter Floris-Jan Zuure. Making men aware of skincare was altijd het startpunt, maar we zijn inmiddels een stap verder: “Steeds meer mannen zoeken houvast en begeleiding. Niet te ingewikkeld, gewoon weten wat werkt. Net als een personal trainer, maar dan voor je gezicht.”

Een behandeling bij Salon d'Homme
Salon d’Homme

Willem sluit daar naadloos op aan. “Ik zie het als trainen”, zegt hij. “Net als dat ik naar de gym ga; het zit in mijn routine en de resultaten komen vanzelf.” Daarmee onderstreept hij de kern van de campagne: making skincare second nature to men.

Een logische stap in een bredere beweging 

Met deze stap treedt Willem in de voetsporen van artiesten als Pharrell Williams, die eerder het belang van een consistente huidverzorgingsroutine onderstreepte. De boodschap is duidelijk: skincare is er niet alleen voor een kleine groep. Het is er voor elke man die goed voor zichzelf wil zorgen.