Direct naar content
Maik (van Uniekhuis) en een andere persoon

Maik Beusink (29) is een hit op social media: 235.000 mensen volgen verbouwing van zijn opknapwoning

Een jongen met een passie voor techniek en bouwen. De Achterhoeker Maik Beusink is aan een wel heel bijzonder project bezig. Hij kocht een huis en maakte daar zijn eigen bouwproject van. Dat lijkt vrij normaal, maar Beusink heeft het verbouwen vastgelegd en heeft daarmee inmiddels meer dan 235.000 volgers weten te bemachtigen op verschillende kanalen. Impressive!

Door Ramon Pater

Eerste woning in Winterswijk voor Maik Beusink

Maik Beusink is al sinds kleine jongen gefascineerd door bouwen en techniek. Hij werkt bij De Naobers in Wehl als organisatie- en projectleider. Altijd was hij bezig met dingen bouwen: het maken van tuinharken tot het in elkaar lassen van metalen dingen.

Nu heeft Beusink zijn eerste huis gekocht, in Winterswijk. Hij besloot de hele verbouwing te gaan filmen en dat heeft hem geen windeieren gelegd. De projectleider kocht op 1 juli 2021 een hoekwoning en wilde deze compleet renoveren. Nooit had hij gedacht dat er meer dan 235.000 mensen zijn verbouwing zouden gaan volgen (volgers op TikTok en Instagram gecombineerd).

Bekijk de video hieronder:

Uniekhuis op Instagram en TikTok

Hij begon een Instagram en TikTok kanaal met de naam Uniekhuis. Een jaar na de start van de verbouwing aan zijn hoekhuis had Maik Beusink al 40.000 volgers op Instagram. Het bleek een gouden zet te zijn, want inmiddels krijgt hij vele attributen gesponsord en is zijn volgersaantal op Instagram opgelopen tot meer dan 115.000 volgers.

In het begin kreeg hij dan bijvoorbeeld een toiletpot of tegels, maar inmiddels krijgt hij zelfs sponsordeals voor zijn airco en het plaatsen van zonnepanelen. Het gaat zo goed bij de ‘bouwfluencer’ dat hij bijna kan stoppen met zijn reguliere baan. Maar dat gaat hij niet doen.

Familie en vrienden op de hoogte houden

In eerste instantie begon Maik Beusink de sociale media kanalen om zijn familie en vrienden op de hoogte te houden van de voortgang. Echter waren er meer mensen geïnteresseerd. Op TikTok heeft Beusink inmiddels al meer dan 120.000 volgers en meer dan 1.000.000 likes.

In gesprek met Omroep Gelderland zegt hij dat zijn account hetzelfde werkt als bij televisiereclames: “Ik verkoop als het ware, net als bij de televisie, zendtijd. Gereedschapsmerken betalen mij voor die tijd om hun merken te laten zien.” Slim bedacht van de Achterhoeker.

Hij zegt wel dat het maken van de filmpjes enorm veel tijd kost. Is hij acht uur per dag bezig met zijn nieuwe huis, dan wordt er zo’n twee uur gefilmd voor zijn kanalen. Dat doet Maik Beusink allemaal op zijn telefoon, maar het werkt wel aanstekelijk gezien zijn aantal volgers.

Lees ook hoeveel een gemiddelde verbouwing kost. Beusink doet het voor een stuk minder.