
Hoe een 25-jarige ondernemer met zijn bedrijf hoofdsponsor van FC Den Bosch en GLORY werd
Dubai is het land van het grote geld, wat een vastgoedonderneming aldaar al snel succesvol maakt. Dat ondervond ook de 25-jarige Lukas Kerrebijn, een Nederlandse vastgoedondernemer die panden in de Arabische stad aan- en verkoopt. Volgens hemzelf is RD Dubai, waar hij de oprichter van is, op dit moment reeds een indrukwekkende 6 miljoen euro waard. Het is daarom niet verwonderlijk dat dit bedrijf de hoofdsponsor was gedurende de Glory 98, waarbij Jamal ben Saddik met vlag en wimpel won van Uku Jürjendal. Lukas Kerrebijn was zelfs even te zien in de boksring, waar hij een speciaal bedankje van de bekende kickboksorganisatie in ontvangst nam. Hoe heeft Kerrebijn is ineens zo succesvol geworden? Wij zochten het uit.
Het succesverhaal van de 25-jarige ondernemer Lukas Kerrebijn
Vorig jaar betrof de jaarrekening van het bedrijf van Lukas Kerrebijn een eigen vermogen van slechts 16.000 euro, maar naar eigen zeggen is dat geldbedrag de laatste tijd flink toegenomen. Kerrebijn bezit een tweetal vastgoedadviesbedrijven, waarvan er één is gericht op vastgoed in Dubai en één op vastgoed in Nederland. De 25-jarige ondernemer runt deze ondernemingen tezamen met Kamil Boussatta, een zoon van oud-profvoetballer Dries Boussatta. Hoewel hun vermogen enkele maanden geleden nog beslist geen miljoenen betrof, maakt hun vastgoedonderneming in Nederland inmiddels een nettowinst van richting de 2 miljoen euro, terwijl het bedrijf in Dubai, RD Dubai genaamd, reeds voor 200 miljoen euro aan vastgoedverkopen zou hebben gerealiseerd. Lukas Kerrebijn en zijn team zouden daar meer dan 300 succesvolle transacties omtrent panden in de zonovergoten oliestaat hebben verwezenlijkt. Dat zijn serieuze prestaties, zeker voor een ondernemer die slechts 25 jaar oud is. RD Dubai is volgens Kerrebijn zelf inmiddels een imponerende 6 miljoen euro waard. Als dat al waar is, betekent dat niet dat dit bedrag volledig op de spaarrekening staat van de onderneming, maar grotendeels te danken is aan de uitgebreide vastgoedportefeuille. Panden in Dubai zijn vandaag de dag immers niet spotgoedkoop.
‘Oprecht’ verdienmodel brengt miljoenen in het laatje
Lukas Kerrebijn zou zijn succes te danken hebben aan het aan- en verkopen van vastgoedobjecten in Nederland en Dubai, waarbij hijzelf vóór de verkoop diverse verbeteringen op het gebied van duurzaamheid laat aanbrengen. Vooral in Dubai lijkt deze methode uitermate succesvol te zijn. RD Dubai koopt dus een pand op, laat het verduurzamen en verkoopt het vervolgens voor aanzienlijk meer geld door. De eindklant wordt daardoor voorzien van een keurig onderkomen, terwijl RD Dubai er met een aardig zakcentje vandoor gaat. In Nederland is de markt qua vastgoedadviesbedrijven echter flink verzadigd, wat het niet echt logisch maakt dat RD Vastgoed reeds een nettowinst van 2 miljoen euro wist te realiseren. Desondanks laat Lukas Kerrebijn aan Quote weten dat zijn verdienmodel ‘oprecht’ is en hij zijn centen op een eerlijke manier weet te vergaren. Toch zou de jonge ondernemer nog heel wat kunnen leren van het vastgoedbedrijf dat voormalig Liverpool-speler Mamadou Sakho heeft opgericht.
Dit bericht op Instagram bekijken
Samenwerking met FC Den Bosch en boksorganisatie Glory
Volgens Lukas Kerrebijn is het voor zijn bedrijven vooral van belang om wat meer naamsbekendheid te realiseren. Daarom heeft hij besloten de hoofdsponsor van voetbalclub FC Den Bosch te worden, waar hij maar liefst twee ton per jaar voor op tafel dient te brengen. Dat is echter niet de enige samenwerking die de ondernemingen van Kerrebijn de laatste tijd aanging. Zo was Lukas recentelijk nog te zien in de boksring gedurende Glory 98, waar Jamal ben Saddik het opnam tegen de Estse Uku Jürjendal. Voorafgaand aan het hoofdevenement van Glory 98 verschenen Lukas Kerrebijn en Kamil Boussatta prominent in beeld, omdat hun RD Dubai de prijzenpot van de avond had gesponsord. Naar verluidt bevatte deze prijzenpot ruim 660.500 euro, waarvan Jamal ben Saddik uiteindelijk het grootste gedeelte mee naar huis nam. Ook RD Dubai was echter de grote winnaar van de avond, want de bekendheid van de onderneming zal ongetwijfeld zijn toegenomen.